Deep Present

    17/05  | 20:30
    18/05  | 20:30
    19/05  | 18:00

€ 16 / € 13 (-25/65+)
1h
EN > NL / FR

Ontmoet de artiest na de voorstelling op 18/05

Outsourcing – het uitbesteden van taken en functies aan machines, robots of algoritmes – is een van oorsprong industriële strategie met het oog op lagere kosten en meer efficiëntie, maar dringt vandaag binnen in tal van systemen en domeinen. De Zuid-Koreaanse kunstenares Jisun Kim beschouwt outsourcing als een (r)evolutionair mechanisme van de moderne maatschappij. Dankzij artificiële intelligentie (AI) staat de mens op het punt om zelfs haar denkvermogen uit te besteden aan algoritmes. Ook in het theater. In Deep Present maak je kennis met HAL, AIBO, Libidoll en Tathata, vier ongewone performers. Geen mensen maar replica’s van menselijke intelligentie, elk met een eigen, unieke stem, gaan met elkaar in gesprek. Reflecties en vragen over identiteit ontluiken in de tussenwereld van mens en machine, realiteit en virtualiteit, dood en onsterfelijkheid. Wie zijn we? Waar komen we vandaan? Waar gaan we heen?

Concept & regie
Jisun Kim

Met
HAL, AIBO, Libidoll, Tathata

Producent
Seonghee Kim

Producent medewerker
Shinu Kim

Technische leiding
Jimmy Kim

AI conversatie en ontwikkeling
Intelligent System ResearchLab, Korea Aerospace University,Sungdo Chi (leiding), Hyungeun Kim (uitvoering), Isaac Kim (uitvoering)

Ontwikkeling hardware Libidoll & Tathata
Donghyo Kim

Kostuumontwerp AIBO
Gaain Doll (Sanghee An)

Rekwisieten
The Art Society

Intro video / beeldontwerp
Sounion Hong

Lichtontwerp
Takayuki Fujimoto / Kinsei R&D

Geluidsontwerp
Taesoon Jang

Muziek
Jisun Kim

Scenario adviseur
Jihye Lim

Met dank aan
Yuko Uematsu, Noriko Mitsuya, Norimatsu Nobuyuki, Ooi Fumihiko (Kofukuji 光福寺), Mobara Sangyo (茂原産業)

Presentatie
Kunstenfestivaldesarts, Théâtre National Wallonie-Bruxelles

Coproductie
Kunstenfestivaldesarts, National Museum of Modern and Contemporary Art (Seoul), Wiener Festwochen, SPRING Performing Arts Festival (Utrecht)

Met de steun van
Korean Ministry of Culture, Sports and Tourism, Seoul Metropolitan Government, Seoul Foundation for Arts and Culture, Korea Foundation for the Advancement of Science and Creativity, Doosan Art LAB of Doosan Art Center, Center Stage Korea – Korea Arts Management Service

Back to top

Jisun Kim majored in Time Art, and has been presenting various projects based on her interests in social systems, cultures, and no man’s land (multi-layered spaces created between laws, norms, borders of physical lands, marginalized spaces in existing and online worlds).

When the most solid-looking systems (e.g. national border, capitalism, or media) meet, it produces a peculiar niche or hole. This place is not legitimate, yet not illegal, either. Her work is about revealing these holes of the system and living inside them.

Since her performance of crossing over borders with a torn-out passport in earlier days, Kim founded a guerilla media group Pan-Asia International Conference in 2011, and disturbed political messages through media by visiting election campaign sites wearing a T-shirt saying ‘헐(What the...)’.

In her 2012 work Well-Stealing, she developed a coup-plotting device, which she used to turn herself and the audience invisible, where they then proceeded to occupy an emblematic plaza of Seoul. In the earlier version of her 2014 work Climax of the Next Scene, Kim traced the changes of sensations through which we perceive the world by juxtaposing online games and travel experiences in the real world from a perspective of armchair anthropology. In 2015, she created a developed version of Climax of the Next Scene, imagining on the “outside” of this world through online games and the actual issues of the society.

Back to top